Dane techniczne
j.m. | PT 06 | PT 08 | PT 10 | PT 12 | PT 14 | |
Ładowność | kg | 6000 | 8000 | 10000 | 12000 | 14000 |
Poj. skrzyni ładunkowej | m3 | 8,7 | 12,0 | 13,5 | 15,0 | 17,0 |
Masa własna | kg | 2800 | 3600 | 4300 | 4600 | 4800 |
Wznios skrzyni łasdunkowej | mm | 1130 | 1230 | 1380 | 1380 | 1410 |
Długość wen. skrzyni | mm | 4500 | 5250 | 5250 | 5250 | 5250 |
Szerokość wen. skrzyni | mm | 2420 | 2420 | 2420 | 2420 | 2420 |
Wys. skrzyni z nadstawką do kukurydzy | mm | 400+400 | 500+500 | 600+500 | 600+600 | 800+600 |
Siatka wysokość (dodatkowo) | mm | 550 | 550 | 550 | 550 | 500 |
Ogumienie standardowe | cal | 315/60×22,5 14/65×16 |
385/65R22,5 | 385/65R22,5 | 385/65R22,5 | 385/65R22,5 |
Przyczepy burtowe serii PT MAXX zostały zaprojektowane z myślą o komforcie pracy, wytrzymałości konstrukcji przystosowanej do pracy w bardzo trudnych warunkach. Aby to osiągnąć zastosowaliśmy najlepsze materiały i komponenty, takie jak: osie wiodącej firmy BPW, profil burtowy firmy Fuhrmann. Rama wykonana jest z wysoko wytrzymałościowej stali konstrukcyjnej zapewniającej optymalna wagę przyczepy do wytrzymałości. Nośność ramy sprawdzana jest w warunkach optymalnej pracy przyczepy (żwirownia), jak również komputerowym programem obliczeniowym MSC Nastran (metodą elementów skończonych) służącym do badania elementów każdej konstrukcji (w naszym wypadku ramy przyczepy) na jej wytrzymałość statyczną i dynamiczną, wyboczenia i drgania.
Długość przyczepy 5,25m pozwala na transport 4 bel. Założenie dodatkowych ramek umożliwia jeszcze bardziej optymalne wykorzystanie powierzchni transportowej. Dzięki temu możemy załadować 18 bel śr. 120cm.
W przyczepach burtowych PT MAXX stosujemy uszczelnienie metalowo-gumowe. Burta z podłogą jest szczelnie spasowana – metal do metalu. Dodatkowo w krawędź wklejona jest uszczelka gumowa. Jest ona tylko dodatkowym zabezpieczeniem (podwójne uszczelnienie). Przyczepa pozostaje szczelna, nawet gdy brak jest uszczelki gumowej. Uszczelnienie burta-słupek jest również metalowo-gumowe i tu również brak uszczelki nie powoduje nieszczelności.
Dodatkowe oświetlenie robocze poprawia komfort pracy (nocne cofanie, spinanie przyczep itp.)